Sık Sorulan Sorular

2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi Katkı Payı / Öğrenim Ücretleri için tıklayınız.
S: HES Kodu nasıl alacağım

C: Telefonunuzun mesaj kısmına HES yazıp aralarına boşluk bırakarak sırasıyla; Uyruk, Pasaport Seri Numarası, Doğum yılı, Soyadı yazarak 2023’e SMS göndererek HES kodu alabilirsiniz. 99 lu numaranız varsa HES yazıp arada bolşluk bırakarak sırasıyla 99 lu TC nuamranız, doğum yılınızı yazarak 2023 e SMS göndererek HES kodu alabilirsiniz.

S: Ön kayıt yaptırdım, Kesin kayıtlar nasıl olacak?
C: Pandemi nedeniyle, kesin kayıt hakkı kaznanan adaylar kayıtlarını kazandıkları fakülte ve bölümlerde yaptıracaklardır. İkamet işlemleriniz kesin kayıtlar sonrasında olacaktır.

S: Başvuru yaparken , mevcut kaydımı sildirmem gerekiyor mu ?
C: Kayıt hakkı kazanana kadar , başka bir okulda kayıtlıysanız kaydınızı sildirmenize gerek yoktur.

S: Başvuru esnasında hangi evraklar gerekiyor?
C: Trakya Üniversitesine başvuru yapmak için herhangi bir evrak gerekmemektedir. Başvurular internet sayfası üzerinden yapılmaktadır. Başvurular elden yapılması istenirse üniversitemiz tarafından duyurulacaktır. 

S: Kayıt Esnasında istenen evrakların aynısını mı getirmeliyim ?
C:  Türkiyede bir liseden mezunsanız, diplomanızın tercümesine, diploma denklik belgesine ihtiyaç yoktur. Diplomanız daha sonra elinize geçecekse, geçici mezuniyet belgesiyle kayıt yaptırabilirsiniz. Evraklarının çevirilerinin orijinalleri yoksa, fotokopileri ( aslı gibidir mührü olan) ile kayıt yaptırabilrisiniz. MAvi kartlı iseniz, İkamet belgesine ihtiyaç yoktur.

S: Mavi Kartım var, başvurumda bir farklılık var mı ?
C: Mavi kartlı iseniz, harç ücreti YATIRACAKSINIZ. Bunun dışında ikamet izni almanız gerekmemektedir. Ayrıca ikametgah almanıza da gerek yoktur. Türkiye lisesinden mezunsanız denklik belgesi de almanıza gerek yoktur. Bunlar dışındaki https://student.trakya.edu.tr/pages/kayit-islemleri- adresinde belitrilen tüm evrakları getirmek zorundasınız.

S: Başvuracağım bölümün taban puanını öğrenebilir miyim ?
C: Bölümlere ait taban puanlar ancak, başvuranların yerleştirilmesinden sonra ortaya çıkmaktadır. En başta belirlenmiş bir taban puan uygulaması yoktur. Kontenjan sayılara ülkelere göre belirlendiği için, oluşacak puanlar da ülke bazında değişmektedir.

S: Orta öğretim başarı puanımın düşük olduğunu düşünüyorum, bunun dışında sahip olduğum sertifika, dil belgesi yerleştirmede etkili olur mu?
C: Hayır, yerleştirme işlemleri sadece orta öğretim başarı puanıyla yapılmaktadır.

S: Yaşım 18' den küçük veya benim adıma başkası kayıt yaptırabilir mi ?
C: Kayıtlarda bnulunamayacaksanız veya yaşınız tutmuyorsa, Türkiye'de noterden onaylı muvaffakatname ile veya yaşadığınız ülkede noterden alınmış muvaffakatnamenin Türkiye yabancı temsiciliklerinle onaylanmış haliyle sizin adınıza Türk vatandaşlığı olan bir kişi tarafından kayıt yapılabilir. Türkiyede yaşıyorsanız ebeveynlerinizle birlikte gelmelisiniz. Velayetiniz ebeveylerinizden birindeyse, şhasen gelmeniz kaydıyla herhangi birisiyle gelip kayıt yaptırabilirsiniz.

S: Kayıt esnasında eksik evrak çıkarsa ne olur?
C: Kritik bir evrakınız eksikse veya henüz elinize geçemediyse, kayıt esnasında tutanakla tespit edilip, bir ay içerisinde getirmek koşulu ile kaydınız yapılabilir. Ancak bu durumu kesin olarak kaydınız yapılır olarak değerlendirmeyiniz. Kayıt birimi durumunuzu size bildirecektir.

S: Kayıt olduktan sonra ilk yapmam gereken nedir ?

C: Kayıt işleminden sonra, ilk yapmanız gereken 30 gün içerisinde ikamet başvurunuzu yapmaktır. 

S: İkamet başvurum için neler gerekli ?
C: İkamet başvuru işleminde, gerekli bilgiler kayıt esnasında bildirilecektir. Ancak ilk önce sigorta yaptırmalısınız. Eğer genel sağlık sigortası yaptırmak istiyorsanız kayıt olduktan sonra 3 ay içinde yaptırmalısınız. Özel sigorta ikamet işlemleri için yeterli olup, daha fazla sağlık hizmetinden faydalanmak için genel sağlık sigortası ( devlet sigortası) gerekmektedir. Edirnede ikamet etmiyorsanız, yaşadığınız il göç idaresinden sadece geçiçi ikamet alabilirsiniz. Öğrenci ikameti için edirnede ikamet adresiniz olması gerekmektedir.

S:İkamet iznimi aldıktan sonra ne yapmalıyım
C: Size verilen 99' lu numarayı lütfen bölümünüzün öğrenci işleri birimine bildiriniz.

S: Türkçe eğtimim nasıl olacak ?
C: Türkçe eğitmi Trakya Üniversitesi Dil Eğitim merkezinde yapılmaktadır. Ancak Edirne ili dışında dil eğitimi alınacaksa, üniversitelerin dil merkezlerinde veya Milli Eğitim Bakanlığı'nca onaylı dil merkezlerinde bu eğitim alınmalıdır. Özel kurslarda alınacak eğtimin geçerliliği yoktur.Kamu/Vakıf üniversite dil merkezleri ile Yunus Emre Ens. alıncak dil belgesi geçerli olup. MEB onaylı belgeye sahip olanlar yine de Türkçe dil sınavına gireceklerdir.

S: Öğrenci kimlik kartımı nasıl alacağım ?
C: İkamet başvurunuz yaptıktan sonra alacağını 99'lu numaranızla birlikte, okuduğunuz bölümün öğrenci işleri birimine başvurmanız gerekmektedir.Normal şartlarda kimlik kartları Sağlık Kültür Daire başkanlığınca verilmektedir. Balkan yerleşkesi Bolca anayemekhanesinden kimlikler alınabilir.

S: Yurt başvurusunu nasıl yapacağım ?
C: Kredi Yurtlar kurumu tarafından ilan edilecek tarihlerde, 99' lu numaranızı aldıktan sonra başvuru yapabilirsiniz.  Başvurular için http://yurtkur.gsb.gov.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

S: Burs başvurusunu nasıl yapacağım ?
C: Özel kurum ve kuruluşlar tarafından Üniversitemiz öğrencilerine verilmek istenen burslara ilişkin duyurular yapılarak, ihtiyacı olan öğrencilerimizin faydalanmaları sağlanır. Ayrıca Trakya Üniversitesi Vakfı ihtiyacı olan öğrencilere destek olmaya çalışmaktadır. 

Diğer sorularınızla ilgili olarak tıklayınız


2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi Katkı Payı / Öğrenim Ücretleri için tıklayınız.




Bu içerik 01.04.2019 tarihinde yayınlandı ve toplam 22454 kez okundu.